FE / TVŮRCE HUMUSU

Mým cílem je vytvářet úrodnou půdu. A to jak v doslovném, tak v přeneseném slova smyslu.

Můj návod na „slow“ marketing

fe-u-studanky

Hledám cesty, jak se uživit v dnešní době, která klade důraz na maximalizaci a zisk za každou cenu.

Na jednu stranu mě baví dobrovolná skromnost, minimalizace vlastních potřeb a spočinutí v přírodě. Na druhou stranu, žít jako poustevník nehodlám. Bydlíme ve městě, máme rodinu, chceme jíst kvalitní potraviny a děti dávat do lesní školky… A navíc to, čím se umím uživit, je zatím dost vázané na technologie, a tedy dost daleko od vysněného stylu života v souladu s přírodou.

Ve skutečnosti jde ale o souboj dvou principů: Neustálý růst za každou cenu (maximalizace zisku) versus zpomalování a orientace na člověka, tedy jít cestou daru místo zisku.

Ale jak to udělat s tou prací, abych dokázal fungovat v souladu se sebou?

„Vytvoříme vám web, který bude vydělávat víc.“

Nemám rád slovo marketing. Přestože vlastně v oblasti marketingu pracuju – grafik je pravá ruka markeťáka.

V mém ideálním světě marketing není potřeba.

Marketing je pro mě totiž sofistikovaný nástroj, jak vnutit ostatním něco, co nepotřebují, abych já mohl víc vydělat. A přitom všem se dokáže tvářit, že lidem pomáhá… Dalo se by o tom psát dlouho. Ale pojďme dál.

Ano, jsem naivní a zakládám si na tom:)

Když se na věci začnu dívat pohledem pětiletého dítěte, tak se cítím líp. Tak nějak víc v realitě.

Raději používám nemódní, staré slovo propagace. Dát vědět. Srozumitelně informovat. To si myslím, že umím. Neumím věci tlačit. Denně zprávy na facebooku, vytvářet obsah pro obsah. Pořád se někam cpát.

Proto hledám cesty, jak to dělat tak nějak „pomaleji“. Říkám tomu „slow marketing“. (Po vzoru slow food, slow fashion…) Samozřejmě, že ten pojem už se používá. Ale já jsem si k němu došel po svých.

Můj návod na „slow“ marketing

A toto je moje vize:

  1. Mějte základ ve smysluplné aktivitě. (Ideální je taková, která jde vysvětlit pětiletému dítěti.) Čím víc bude lokální, tím to bude snazší. Vytvářejte hodnoty.
  2. Mějte motor ve svém vnitřním nadšení a zároveň si buďte vědomi toho, „kudy teče řeka”, co visí ve vzduchu. Dělejte to pro druhé.
  3. Znejte své zákazníky/uživatele. Orientujte se na jejich potřeby.
  4. Srozumitelně formulujte nabídku. Informujte.
  5. Buďte sociální. Mluvte s lidmi o své vizi. Propojujte se a spolupracujte s dalšími spřízněnými lidmi.
  6. Nedělejte ze sebe víc než jste. Dělejte věci s tou správnou mírou – nechtějte hned dobýt globální trh.
  7. Přistupujte k propagaci stylem „minimální úsilí – maximální užitek“. Možná ani propagační materiály potřebovat nebudete, protože kvůli „brandu“ vás lidé nevyhledávají. Možná budou stačit ruční nápisy. Nebo možná něco jednoduchého, nevlezlého, nepřechytralého…

Toto je můj ideální svět. Chcete se přidat?

Moje role ve vaší propagaci

Ano, tenhle článek je vlastně reklama. Nebo to prostě berte jako informaci o tom, jak to mám já. Třeba se to potká s tím, jak to máte vy.

Můžu vám pomoct:

  • ad 1 – ujasnit si hodnoty své služby/produktu (Jestli pečete kváskový chleba a lidi vám ho trhají z ruky, není se o čem bavit. Ne každý ale v dnešní době dělá tak přímočarou věc.)
  • ad 2 – hledat vnitřní motivaci (lepší je ta pozitivní)
  • ad 3 – analyzovat potřeby uživatelů (tohle jsem ještě nedělal, ale myslím, že k tomu mám vlohy)
  • ad 4 – hledat výstižná vyjádření, ať už graficky či textově (někdy je potřeba informace strukturovat jinak, než to vidíme my)
  • ad 5 – propojovat sociální bubliny (ty, se kterými jsem v kontaktu)
  • ad 7 – vizualizovat to, co už jsme vytvořili v předchozích bodech

Tak to je všechno. Pěkný den ze Zlína.

p. s. Řešíte podobné věci? Taky to zkoušíte? Máte svoje zkušenosti, tipy jak na to? Podělte se s ostatními v komentářích. Nebo mi napište na mail.

(Článek souběžně publikuju na svém webu www.kreativniprocesy.cz)

FacebookTwitterGoogle+LinkedInPinterest

Odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Můžete použít tyto HTML tagy a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*